Söndag

Vi spaklade klart i vardagsrummet igår, och så lånade vi Färris giraff som Tommy leker med just nu.
Tror jag lär spakla en vända till....han har inte riktigt greppat hur det ska gå till...

men vad gör det?
den är sjukt effektiv och han tycker det är roligt...så vad gör lite mer spakling med min trasiga hand i jämförelse med det?

det kändes igår som det gjorde när den var nyopererad....(kommer du ihåg mams hur det kändes då? När man skulle lyfta en tallrik, ett glas eller vad som helst!)
det gör iaf förbannat ont.

mina två katter har myst ner sig i fotöljen. Mina katter vet hur man fördriver en regning söndag i oktober.
I en fotölj, tätt i hoppkurade på en fårskinnsfäll.

två små röda luvor och en fårskinnsfäll, skumpa runt omkring skumpa runt omkring, gubbarna i stubbarna så ingenting, men de tissla tassla runt omkring ....



Detta retar Tommy som inom en timme ska ta sin älskade (NOT) lastbil och ta rv 50 till rv 80 för att svänga upp på E4an norr i gävle och fortsätta på den tills han ska svänga höger i sundsvall för att åka till Ö-vik och ta rondellen till 3de avfarten och fortsätta till Umeå. Detta kommer att enligt mina beräkningar ta honom, ca 7h och 30 min.

Och jag kommer vara avundsjuka på honom alla dom 7 h och 30 min och han kommer vara avundsjuk på mig som är hemma, och får mat av farmor, fika med Tony och Clariy och sen Tacos hemma hos dom...

detta är livet stora mening

vara avundsjuk på den andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0