Då får du göra det själv...

Jag slipade det sista i vardagsrummet, fram tills att jag ringde och frågade Tommy om det var nått mer än det han märkt ut. Ja, säger han... det vid elementet, det var så svårt så jag gjorde det inte.

Mitt svar på det hela, ja, det var du som promt skulle spakla skruvarna blir under tapeten inte kommer synas i alla fall när fönsterbrädan sitter där den ska. Alltså får du faktiskt slipa dom själv oxå.
Argumentet "det blir snyggare om det är spaklat och slipat där oxå"

det biter faktiskt inte på mig när det gäller den delen av vardagsrummet, för som sagt... det finns inte en chans i världen att det någon gång kommer att synas, och INGEN kommer att kommentera det, förut ni som då läser det här och kommer säga att det gör det visst för att reta mig....

"men jag vet att det ser ut så där bakom, det kommer att störa mig"

Ja då så...då får faktiskt DU göra i ordning det!

Hans otroliga noggranhet stör mig fruktansvärt ibland, för det gäller uppenbarligen bara sånna saker som inte riktigt räknas i min värld. Jag har för övrigt gått å trott att han alltid vill ha en ren diskbänk, men det gäller uppenbarligen bara "den ska vara ren när jag kommer hem, hur den ser ut nät jag åker skiter jag i"
och uppenbarligen om man ägnar sig åt att t ex göra ordning i garaget blir man atoumatiskt från kopplad alla hushållsuppgifter som måste göras i varje fall... spännade teori.

Så om jag ägnar det här dagen åt att kratta löv på gråden, slipper jag diska och hänga tvätt då?!

Han säger att det inte var så bra, men jag tror att han i hemlighet gillade att ha någon som gick hemma och gjorde alla dom där måste tråkiga sysslorna...för det är så han behandlar mig ibland "du är ju ändå hemma så du kan lika gärna göra det" men han glömmer att jag faktiskt inte är hemma.... jag är inte hemma dag ut och dag in... hittills den här veckan har jag jobbat mer än halvtid, och det är bara tisdag än! I morgon kväll kommer jag troligtvis att passera 40 timmar, och då är det ändå bara onsdag

Jag klagar inte på att det är mycket timmar på kort tid, för jag älskar att jobba och känna mig behövd! det är det att han ibland beter sig som att han försörjer mig, för han är den som arbetar mest... han är inte hemma och ser att jag inte heller är hemma, alltså kan han leva i sin fantasi värld där han är den riktiga mannen som försörjer sin familj....


Tror någon är aggresiv idag... Det var inte meningen, jag fick bara lov att ge utlopp för det som stört mig sen i torsdags kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0