Ams update...

Jag får väl ta tillbaka en del, alla på ams är inte totalt värdelösa. Eller ja, det kanske dom är det vet jag ju inte.
Men jag tror att mitt lilla utbrott nådde fram till min handläggare. För när jag kollade mailen innan jag åkte och jobbade hade jag fått ett mail från henne, med olika uppslag för att "nå mitt mål"

så...jag får väl som sagt ta tillbaka det. Fast ändå inte.
För varenda ord jag sa var ju sant.

hon upprepade samma visa om kortet som om CE-kortet "det får du betala själv"

Hon hävdade att dom AAAAAldrig skulle "tvinga" en att söka jobb man inte är behörig för.. vilket jag fortfarande har bevis på här hemma (någonstanns) som jag(vilket jag sa till henne) mer än gärna tar med mig nästa gång och visar upp.

förresten, det finns bara 32 ut annonserade tjänster inom transportbranchen som jag är behörig för/har erfarenhet av. Ha! 32 annaonser, vet ni hur många arbetslösa chaufförer det finns ute i landet?

Varför skulle en distrubitonsfirma i Malmö eller stockholm ens bry sig om min ansökan? Jag har ingen lokalkännedom där....jag vet vart Jordbro industiområde ligger, Ica  Årsta, Dahl, KFs fryslager på johanneshov, KF i Bro, Benders i Bålsta... och några till ställen, mer är det inte!

Förresten, när man lossat fryst i - 22 grader verkar -2 minus helt plötsligt jättevarmt... tänk att jag hade glömt det fenomenet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0