Ombytta roller

har ju gjort 2 vänder Umeå den här veckan. Och tommy har sovit hemma varje kväll sen i tisdag, då jag åkte första vändan. I fredags ringde han vid kvar över 6.

- Heej, vad gör du? Hur går det för dig?
- jo det går bra, det rullar framåt hur går det själv?
- Joo, det är lite ensamt
- Jaså? Känner du dig ensam och övergiven?
- Jaaaa..
- Tycker du att jag ska ha medlidande med dig?
- JAAAA!
- Haha, men det har jag inte, nu vet du hur jag brukar ha det!

Tyckte det var hel bra att jag var borta ALLA kvällar han var hemma (förutom igår) den här veckan. Han behöver få känna på hur det är att nästan alltid vara själv. Nu är inte jag den som klagar på att han är borta som han är i första taget. Men som sagt, det är bra att det blir ombytta roller ibland så han får ökad förståelse för det.

Det borde alla testa på. Sepciellt killar, så dom får veta hur bra dom egentligen har det!
För det är lätt att klaga på att den andra är "klängig" (svårt ord att stava till.... hur stavas det?!!) när man aldrig varit i den andras situation!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0