hembesök av prästen

Prästen var här igår... han lugnade Tommy med att "själva vigseln i kyrkan tar runt en kvart"...
såg ut som ett ton lyftes från hans axlar.. sen fortsatte han med "ni står ju med ryggen mot församligen hela tiden, så ni kommer inte se dom"

och avslutade besöket med att reta tommy för att han PS2 och inte ett nyare tvspel...

när vi skulle bestämma hur löftena skulle läsa/sägas kom vi båda fram till att prästen förstavar löftena...
1. pga av att jag pratar fort i vanliga fall, å det är ännu värre när jag är nervös.. så då får ju folk åtminstone höra från någon vad det är jag säger =P
2. med tanke på tommys stamning så är det lättare för honom om någon säger det innan

fast...det är ju först och främst för att jag pratar så sjuk fort, så tror inget annat =P

han tyckte även att torsångs kyrka var ett bra val, för då slipper man gå så väldigt länge tills man är framme vid alaret i jämföresle i stora tuna kyrka "där får man gå i en evighet" =P

hur som helst...vi gillade honom, speciellt Tommy, så de e ju lysande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0