Eftersom folk vet

Betyder det att jag måste prata om det?
Måste jag dela med mig av det?

måste jag berätta för varenda en som frågar?
frågar om saker som jag inte tycker dom har med att göra.
Ingen av med nått av det att göra.
Tommy har med det att göra. Han får fråga, men han får inte heller alltid svar av mig.

För folk som frågar, räknar med att få ett visst svar.
Och jag kan inte alltid ge det svar jag förväntas till att ge.

Jag kan inte.
Jag är ledsen.

jag är inte alltid sprudlande glad över det här, vilket det känns som om mänskligheten tycker att jag bör vara.
Ibland är jag arg för det. Ibland är jag ledsen för det. Ibland är jag rädd för det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0