Dagen efter Tisdagen den 19 maj

varför....varför?

Varför är man sjuk på sin lediga dag?
eller sjukt och sjuk... snorar och har halsont och hes... ja sjuk förresten =(

- Ska ni måla nu?
- Ja de ska vi...


och så sätter dom sig i soffan och spelar playstation....??
whats wrong with that picture?

Haha...hade två väldigt roande telefonsamtal igår...

ett med en Kevin och ett med...ja någonting annat

Det första

- Alltså..förlåt, jar har jätte dåligt samvete...
-Jaha??
-Alltså, jag tog glass ur din bil i By förra tisdagen...och jag har dåligt samvete, för så gör man inte,
-Vart är glassen nu då?
-Den gav jag bort för jag ville inte ha en den kvar...
-Jaha...så du har alltså ångrat dig i en vecka nu och gjort en bekännelse för din lärare, och nu ber du om ursäkt?
-Eh, ja..
-okej, du har alltså tänkt i genom konsekvenserna på vad som skulle kunna hända om jag hade polisanmält händelsen? Du vet, det är inte bara snatteri, eftersom du öppnade min låsta bil (dom såg hur jag låste den och gjorde likadant för att låsa upp erkände han tidigare i samtalet) kan det bli att rubriceras som inbrottt, och hade du inte fått igen dörren och den stått öppen ett längre tag, då hade det blivit skadegärelse oxå... Tror du dina föräldrar hade blivit glada på dig då?
(här är killen nästan gråtfärdig)
-nej, det tror jag inte
-okej,men du verkar ju ha lärt dig din läxa och ber om ursäkt så..

åker vidare ut till By (igen) och på vägen där i från får jag ett nytt samtal från (vad jag antar är) hans kompanjon..

-Ja det är Lillevi
-Hej mitt namn är *pip* och jag tog glass ur din bil förra veckan och jag vet att det är jätte fel och sånt gör man inte och jag mår jätte dåligt över det och vill verkligen be om ursäkt för det, alltså... glassen smakade inte ens gott! Jag ska aldrig mer stjäla igen, det är så fel och jag menar det verkligen förlåt!! (tror knappt han andades på hela den meningen... var på jag finner det väldigt roligt)
- Jaså, glassen smakande inte ens gott?
- Nej, det var nog den äkligaste glass jag ätit
- Vad var det då?
- En piggelin...
-Jaha ja, nej men... ja nästa gång ni är suga på glass kan ni ju fråga hon som kör glassbilen om man får en, tror det fungerar bättre för samvetet...
- Ja, eller så köper man glassen, för det är så det ska gå till....



Till saken hör, dom tog verkligen bara en glass var..dom öppande en piggelinkartong och tog ur en piggelin (jag trodde de var kartongen som gått sönder men det var uppenbarligen någon som öppnat den....) så egentligen var det inte så allvarligt, men de behöver ju inte dom veta!



Tog en sista vända i WYN 787 igår.. hämtade den i Gävle och körde den till bilmetro, där dom konstaterade att det inte bara var lite olja i kylarn, utan väldigt mycket olja i kylarvattnet...Så dom tar ut lånebilen idag istället och WYN har gått sin sista Umeå resa... Var en väldigt fin kväll att varaute och trucka lite på! =)

                                            
                                 
                En trött med glad Fröken Selldén botar sin 24 m Abstinens med ett stycke V8 med raka rör

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0