The Tear Collector

Beställde Marit Bergmans nya skiva i förrgår, å ver ni vad som låg på hallgolvet när jag kom hem från jobbet?!
damtataaa... Marit Bergman - The Tear Collector, Bonus Versionen =) My gooooood, så sjukt bra hela skivan...

Haha...dock, så är det nog nått som jag får lyssna på i min ensamhet, misstänker att min kära vän inte riktigt uppskattar den typen av musik...vi har ju då inte riktigt samma typ av musik smak!

Har ni någon gång tänkt på vad som fått er att lyssna på den musik som ni gör?
Jag har en teori om att Tjejer är som mest formbara (kanske killar oxå..det kan jag inte uttala mig om) vid 16-17 års ålder, och oftas så den musiksmak som personen man "kära ner sig i" då är den som bestämmer vad man kommer att lyssna på senare i livet...

Nog för min musik smak lutade åt indiepop/rock redan innan, men med tanke på vilka mina favoritband/artister är, så hade nog Han en hel del med saken att göra, och så är det om man ser krasst på många av mina kompisars musiksmak oxå =)  Man vill gärna tro att Det är ens egna stil, att det har alltid varit så...men egentligen, får vi inte alla influenser allting som vid gillar från någon annan från början??

För övrigt...Hur j'la svårt kan det vara att Stava till Lillevi?!!! Måste det Bli Lillvi, Lillivi, Lellevi? Hur förbannat svårt kan det vara.... det stavas EXAKT som det låter L I L L E V I !!



Kommentarer
Postat av: Carro

det kan vara väldigt svårt att stava..uppenbarligen..med tanke på att jag får heta caroline jämt och ständigt..vi får starta en facebook-grupp med namnet svårtstavade/uttalade namn, som ingen ändå förmodligen kommer kunna stava till ;)

2009-05-16 @ 12:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0