Livets orättvisor...??

Var och lunchade med en vän idag...
och kunde inte låta bli att få ett uns av dåligt samvete...
Där sitter jag 23 år gammal, utan barn och med ett välbetalt arbete (+ ett väl betalt extra jobb när jag själv vill) och har allvarliga planer på att köpa hus med min 29 åriga pojkvän.. som oxå har ett välbetalt jobb, och världens sötaste dotter

och så sitter hon där, med ett barn på väg, och ska flytta in i 2.5a med sin pojkvän 3 trappor upp på bullermyren...

skillnaden mellan oss... det är så sjukt
hur stora valmöjligheter vissa har gentemot andra

fast man kan ju inte ha dåligt samvete för någonting som man inte kan göra nått åt heller, för jag har arbetat för mina pengar, och har slitit för att "tjäna" ihop det rykte jag har inom branchen... Visst gör mitt efternamn  att jag kan har fördel på vissa ställen, men om jag inte kunde fixa sakerna själv skulle jag inte vara någons förstahands val

Min Pappa å Bonusfar kan inte göra jobben åt mig, visst, må så vara att jag fick chansen av Håkan på allfrakt för jag just är "deras" dotter... men hade han inte tyckt att jag var duktig skulle jag inte få vara först på listan över extra personal, och likadant på Lundgrens

Och att få ha Håkan och Pekka som referenser på ett CV är inte illa!!

Have you seen the world? What would you say...if I said that you could?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0