Jag vill Hem..

gaaasch...jag blir galen snart, och jag måste bo här en vecka till!
jag vill hem...

sova i MIN egna utvalda betalda super sköna med extra tjock (till Tommys förtret) bäddmadrass med fluffigt dubbel täcke säng, där jag kan ligga i sängen och höra godstågen dundra förbi kl 21.47 för att sedan somna in till den stillsamma suset av bilar som rullar förbi på Allfarvägen med jämna mellan rum

Där ingen plockar fram mer porslin än vad som ryms i diskhon, och skulle någon (jag) göra det så drabbar det inte någon annan än mig... Där om jag lagar mat till någon annan får ett tack för maten! Och inte ett "jag äter inte fisk" slängt i ansiktet... ha, tror ni jag blev nå sugen att laga mat åt snorugen något mer den här veckan?

Okej...han sover mest hos Emelie, men han är ju för f'n här hela dagarna när jag inte är här... kan han verkligen hävda att "han har inte använt något så det är inte hans uppgift att plocka ur diskmaskinen"?

Jag bor endast här för att Mams inte litar på att han tar hand om hunden ordentligt, för att hon är rädd att hunden inte får medicin som hon ska, inte för att fixa markservice åt honom, jag bor här för att se till att huset finns kvar när dom kommer hem från italien...  och jag vill egentligen bara åka hem, hem till mig...

Vet ni hur jobbigt det är att laga mat i ett kök som man tror man känner innnan och utan, men man får ialla fall leta efter allting?!

Förresten, jag visade älskling mammas besticklådor, han förstår numer varför jag AVSKYDDE att plocka ur bestikkorgen som tonåring (och gör fortfarande...) det är väl bara och säga TACKAR FÖR DET! =)
 ÄNTLINGEN någon som förstår mig!!

(för er som inte vet så mutade jag min lillebror med att plocka ur och i resten av diskmaskinen, damsuga och gå ut med hunden bara han plockade ur bestikkorgen när vi var tonåringar....fungerar det fortfarande tror ni?)

ska gå loss på en av mams rödvinsflaskor och para ihop strumpor och kolla på mamma mia

när jag har duschat.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0