A walk down memory lane

tog en sån med mams i dag...var till mormors (och morfars) grav och planterade blommor, eller ja...mams planterade och jag skrattade åt att det inte gick som hon ville ;-)

sen åkte vi till mormos hus (som Katarina och Steve äger nu mera) parkerade bilen och tog en promenad längs älven
det är så vackert!
så fridfullt.... och, ja... en promenad i barndomens glada dagar

båtbryggan med nätdörr och taggtråd på sidorna

 
-Robin Robin titta, den är öppen, kom kom vi går ut!!! Kom då!!
- Nej man får faktiskt inte göra det..

Ronnie och ja sprang dock alltid ut till hans förtret å så stod han där och trampade med foten å försökte få till en mydig röst

- kom tillbaks innnan någon ser er, man får faktiskt inte....

Tvättbryggan, där man man se kyrkbåten i från, och doften av tjära från snickerit, eller vad det nu är...och doften av Jasmin (finns det något som luktar mer underbart än det) (och inte för att jasminen slagit ut..... men, jag kan när jag står på baksidan av huset känna den lukten, behöver bara blunda och dra ett djupt andetag... åtminstone inbilla mig själv det...

Pilen på framsidan som vi klättrade i, blommorna ovan på matkällar kullen, alla lilekonvaljer på sidan...

Barndomen glad dagar....när gick allt över och det bara blev alla måste, ska och behöver??


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för sällskapet..../Mams

2009-05-15 @ 16:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0