Minnen från en bitterljuv tid...

Dom spelade Ceasars- Over 'fore it started på radion idag när jag var på väg till Norberg från Ängelsberg... den var hett spelad på min stereo sommaren när jag var 18...Tyckte den stämde så bra då, och jag kan inte annat än låta bli och le när jag tänker på den sommaren

Det var Peace and Love helgen det året jag tror jag insåg att det aldrig skulle leda någonstans, men ändå... där på Her Majesty konserten, stod världen still... hela världen stod verkligen still och det fanns bara vi, kan fortfarande komma ihåg den där känslan, av att bara några minuter innan den började inse att jag borde gå därifrån, men jag kunde inte

Varje gång jag hör Her Majesty kan jag nästan framkalla den där känslan, den är svår att beskriva, efter insikten att det nog aldrig skulle vara vi, på riktigt, men kunna känna att vi skulle alltid ha det där.. efter en hel vår av "runnin' hot and cold", och att det kanske räckte...

Hur som helst, han försvann hem över sommaren, och vi hördes inte av, för ingen av oss ville vara den som erkände att vi saknade varandra, och så kom hösten... och vi stötte på varandra en ganska varm sen septemberkväll, och karusellen började om igen... och slutade inte förän i december

En kall december kväll, 18 år på flamingo..ni vet, på den tiden var flamman fortfarande hetaste utestället, kan det till och med ha varit innan 19års gränsen kom till på S2?
Kan komma ihåg hur jag såg på honom, och i princip säger att jag orkar inte med det längre, och om det här var allt, så ville jag inte längre vara med... Första och enda gången jag såg honom ledsen, på riktigt... 
och jag vände mig om och gick ut...



Förresten, nu när jag ändå nästan berör ämnet, måste jag ta tillfället i akt och ge utlopp för att tacka han som alltid har ställt upp för mig, Han som på den tiden var den ständiga Chauffören, han som har plockat ihop spillrorna av mig så många gånger sen jag lärde känna honom... Du har aldrig varit mer än ett samtal bort, och jag misstänker ibland att du skulle ha åkt till Kina och hämtat mig om jag hade låtit tillräckligt hysterisk och förstörd...

Mr B, tack för allting du har gjort för mig!!

Kommentarer
Postat av: mR b

Tack för det du vet att du alltïd kan ringa om dä är nåt... puss å kram



2009-06-24 @ 02:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0