nybakat...

kl 05.00 en tisdag morgon...

du kanske undrar vad jag gör vaken nu, det gör jag med egentligen...
bakar scones faktiskt... hur konstigt det än må låta

tro nu inte att det är en vana jag tänker fortsätta ha... iaf inte så här tidigt

och tror inte heller att det är fjäsk för någon heller, för han är inte ens här

det är terapi bakning, nytta med nöje ni vet... skulle ha lastat upp å Lundgrens inatt...det är bara det att ingen ringt och sagt att bilen är hemma än.... :-S nu råkar ju jag veta att killen har åkt å lastat upp själv, men de e bara för att jag har en spion som sagt det, vakande för typ en timme sen å tittade på klockan å blev sjukt oroligt, sen började jag fundera å konstaterade att mest troligt är ju att han åka och lastat själv...

men varför i helvete är det ingen som ringt och sagt det? åtminstone skickat ett sms.... iaf dom inte ville väcka mig
så ja ska ta ett snack med J. här om en halv timme (utstuderad tidpunkt efter dom morgon vanor vi vet att han har) för tidigt för att han ska ha vaknat, för tidigt för att gå upp ur sängen eftersom han inte behöver riktigt än, men tillräckligt sent för att han kommer att "sova" väldigt lätt och oroligt tills det är dags... )elakt kanske ni tycker, ja visst...men hur tror ni det känns att veta att dom struntade i att berätta att jag inte behövde ut i natt? har sovit oroligt hela natten... eller ja, halva natten... jag önskar iaf att jag skulle ha våga ringa å gjort det, men de gör jag troligtvis inte.... ibland är jag facinerad över hur konfilkt rädd jag är när det gäller arbetsgivare å saker jag tycker är fel... är det någon i min närhet går jag ju oftast rakt i konflikten utan att tänka mig för överhuvudtaget...

eller inte sovit alls....vilat ögonen en aning

och nu sitter jag här med min supergoda morgon scones... synd bara att mitt smör är slut....=(
livet kan inte vara perfekt jämt...

ni vet att sitt här en helg morgon, men nybryggt kaffe nybakt bröd nypresad apelsinjucie (du vet att man kan få sånt från affären numer va??) och Tommy på andra sida å¨titta på...lyckan vore totalt =P my good...vad chesey det där lät... men det bjuder jag på =P den här gången

jag måste lära mig att man inte kan/får skämta bort allting...försöker även lära tommy att livet är roligare om man pratar först och tänker sen...=P eller om man tänker högt

men då måste man ju vara beredd på att folk skrattar åt en....och bjuda på det
'

"- vet ni...här på juldagen träffade jag en kille, han läste till läkare och läste just nu anatomi, vet ni vad han sa..?!!
- att du hade en perfekt kroppsbyggnad...
lång paus, alla tittar på mig...
- hur visste du det?!! Du är ju verkligen tankeläsare..."

ja...eller så har jag bara hört för många raggningsrepliker..jag vet inte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0