Vargen vara eller icke vara

Jag har ett problem...

Jag kan inte för mitt liv förstå, hur svenska regeringen kan bestämma att det "bör" finnas fler än 210 vargar i hela svergie.

210 vargar....det bor fler människor än 210 st inom en 500 m radie från mitt hus, än vad det finns vargar i sverige. Nu menar jag ju så klart inte att vi ska börja begränsa hur många människor det ska finnas i vårt land, utan jag ifrågasätter vad som ger oss rätten att bestämma att det inte ska finns fler vargar.

Att vi har skyddsjakt, det är väl en sak. Att bonden när han för 10 gången får ett får uppätet av en varg, att han får tillstånd att skjuta just den vargen. Ja, de kan jag förstå.


Men vad är problemet med vargen?
Varför ska inte de få ströva fritt?
Om det handlade om en population på 10 000-tals vargar, ja...då kanske man kan ägna sig å likande jakt som på älg. Men det rör sig inte om det.

Det handlar om en vargstam, som är mindre än vad det är kunder på ÖoB en soliga dag mitt i sommarn 4 dagar innan lön. Hur sjutton kan regeringen eller NÅGON tycka att vi bör få skjuta vargarna?!

Vad tänker dessa människor med?

det övergår mitt förståd, kan någon förklara?!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0