Min Ridtur =)

jag var ute och red idag...eller jag red i ca 10 min, sen blev det att gå hem

vi skulle börja trava lite lätt i det härliga solskenet som rådde, tar ett steg, tar två steg
tänker "som jag har saknat det här"
tre steg... det där kändes konstigt, det här känns inte bra... Va i...!!!

Ser gräset komma allt närmare, och inser att Fan, vi är på väg omkull, känner hur vi börjar tippa till vänster
lossar fötterna från stigbyglarna och dra uoo västerbenet för att inte få det hunder hästen och helt enkelt "rullar av" hästen när vi tar mark, häste liggandes på vänster sidan... och jag hamnade ute i havre åkern och båda två ser nog lika dumma ut

Speciellt Chasse, han tittar omkring sig och ser ut att fundera över "hur hamnade jag här??"

Han fick ett sår på vänster framknä, och ett litet skrap så på höger kota,.. och markerade lite så jag ansåg att ridturen nog var avslutat eftersom jag inte var säker på vilket skick han egentligen var i

så då gick vi hem igen

Men Faster, de var ju trevligt att mocka iaf....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0