tar det aldrig slut...?

fredag morgon 02.40...klockan ringer dags att kliva upp
03.02 sätter i digitala färdskrivar kortet i skrivaren... och beger mig till hydrotanken och tankar i 251l diesel i tanken å stry färden mot Helsingborg

Går ut ur rondellen i guldsmedshyttan å kollar "uppåt" och runt kröken/över krönet kommer en j'la julgran
brister ut i telefonen "vad faaan är det där? faaan, vad lampor, helvete vad lampor" kommer tillräckligt nära ser PE Lundgrens stå på spoliern, konstatera jaha...det är Ciderlimon =P Har aldrig sett den by night så att säga tidigare....

my goood vad lampor!!

truckar vidare neråt...allt går lysande... rast i ödesög runt 8... vid halv 11-11 ringer telefonen.... fröken selldén svara samtidigt som hon går över gränsen mellan skåne å småland (skånes fagerhult för att vara exakt) J.....
- Sitter du ner? (nej vadå...jag brukar stå upp när jag kör lastbil?!!) - Har du lågt blodtryck? (tja...alldelse normalt) - Har du lätt för att hetsa upp dig (som faaaan...)

What the hell is the problem?

- Det finns ingen last.... det finns inget för dig att lasta förän på söndag morgon kl 8....

AAAAAhh.....  får fritt välja om jag ska åka hem eller vad jag ska göra... drar en chansning å ringer M. i Halmstad... är så välkommen dit, åker över örkeljunga-laholm till Halmstad.... anländer ca 12.30,ställer bilen på Eurostop.... går in i M. bil åker till hans lägenhet...

frammåt 8 på kvällen börjar fröken fundera på vad nyckeln till lastbilen är... damtada....It's gone... helt spårlöst borta...
åker å kollar att lastbilen står kvar...jajemen... phu! vilken tur!
letrar nyckel på parkeringen... ingen nyckel..åker tillbaka till lägenheten...ingen nyckel,...tillbaks till Eurostop, letar nyckel överallt... ingen nyckel

ringer F.å berättar läget...

vänder upp å ner på hela lägenheten... ingen nyckel

somnar frammåt 11 as trött...

vaknar av att telefonen ringer..T, Pappa... R. alla gör att för att leta efter extra nyckeln i borlänge, ingen nyckel, pappa fixar ett extra täningslås å tar med sig alla nycklar som dom hittat....å åker ner via halmstad på väg till färjan... ingen av nycklarna passar =( FAAAN!

Pappa kommer på som sista försök innan vi bryter upp dörren till lastbilen att Fröken ska klättra upp på taket å se om takluckan går att öppna, Lånar en stege av en pollack al. holländare... klättra klättra klättra, dra dra dra...jajajaj! Takluckan går upp tillräckligt mycket för att fröken ska få in armarna, tar en stör å lyckas på nått vänster öppna dörrhandtaget från låsläge till öppet läge... pappa går runt öppnar dörren, sträcker in handen i facket... där...där ligger en... EXTRA NYCKEL!!
sätter i nyckeln i täningslåset, bilen startar så fint....

fröken Selldén börjar nästan gråta av lättnad.... beger sig mot helsingborg (nästan äntligen även om hon gillade att vara hos M.) stannat utanför SydG. sover 8 ½ timme (inte riktigt då... snaraer 4 ½ men..iaf) går upp kavrt i 8, kopplar av släpet, backar till porten, går in frågar om det är det hon ska ha *Pekar på det som de står Umeå på*

ja...har hon referensnr. mån tro? eeeeh...nej
blir världens liv på killen som inte förstår svenska å bara pratar engelska... Ringer till J. han har inget nr heller.
Killen säger att hon inte får lasta utan ref.nr.

bröjar koka av ilska, å frustration...resulatet blir att nu kommer alla tårar för all ångest jag haft under helgen... gråter, å gråter.... är förbannad.. osv, tillslut så kommer en svensk kille å frågar vad som händer... hasplar ur mig hela historien å då säger han till sin kollega (på engelska) att det är klart att jag ska få lasta...han hjälper mig till å med... (thank you good) åker till nästa ställe...låst, ringer till nr. som står på dörren... kommer till någon som inte alls jobbar där (och som troligtvis är väldigt bakis) daaaaaaamn!

vad göra nu...? tar det liksom aldrig slut?!

ser en lastbil med en gammal gubbe komma åkande, han backar till vid en kaj...springer fram till honom å frågar om han vet vad jag ska göra... Jajemen svarar han, ber mig backa till en port, vilket jag gör...följer med han in, han visar fraktsedlar på 3 ppl till umeå...visar vad det står...å hjälper mig att enkelt ställa dom så det bara är för mig att dra på...!!

sen vare bara å koppla släpet å bege sig tillbaks till borlänge...
så det visar sig... allting tar faktiskt slut förr eller senare, men man kan ju fundera på vad jag gjort för att allt det skulle inträffa!?!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0